-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13059 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

دختري هستم كه با كوچكترين موردي كه پيش مي آيد خوشحال و با كوچكترين مورد ناراحت مي شوم در انتخاب رشته كنكوردو بار رد شدم و اين باعث شد كه دچار استرس و ترس شدم لطفاً راه حل مناسبي ارائه دهيد؟



در دنياي ماشيني و صنعتي امروز همه جا صحبت از استرس و شيوه هاي درمان آن است در خانه، محل كار و حتي براي مهماني رفتن و جشن تولدها، عروسي ها و ... اعضاي خانواده ها دچار استرس هستند.

از كودك 4 ساله براي رفتن به مهد كودك و به موقع رسيدن، تا پدر بزرگ براي نگراني از نوه شيرين زبان و دلبندش، از دختري كه آرزوي رفتن به خانه بخت را دارد تا پسر يا دختري كه قصدشركت در امتحان كنكور يا امتحان استخدامي را دارد. در كسي كه موجودي حساب بانكي اش سر به فلك كشيده تا شخصي كه نمي داند آخر برج اجاره خانه اش را در كجا پرداخت كند، همه و همه نوعي استرس دارند. دختر خوبم استرس فقط براي تو نيست بلكه در جامعه كنوني همه به نحوي استرس دارند. ريشه اين استرس در نداشتن آرامش و عدم بهداشت رواني در خانواده و جامعه است.

آرامش در خانواده و بهداشت رواني در جامعه بر قلب، مغز و پوست اثر مي گذارد و روي بچه ها و نسل هاي بعدي اثر دارد. استرس اگر درمان نشود به اضطراب و افسردگي روحي تبديل مي شود.

افسردگي به ناراحتي قلبي و ... افسرده ها در برابر ديگران به ناراحتي قلبي مبتلا مي شوند. افسردگي در قلب به دليل عدم ارتباط خانوادگي و اشتغال همه اعضاي خانواده بوجود مي آيد. كم شدن ارتباط بين اعضاي خانواده، عامل افسردگي است. خانوادهها با بچه ها حرف نمي زنند، ارتباط برقرار نمي كنند، جوانان از خانواده ها دور و گرفتار معضلات اجتماعي مي گردند.

بايد جوانان را به گردش مهماني و مسافرت برد. با آنان به گفتگو پرداخت در كنار آنان بود. بايد براي بچه ها وقت صرف كرد. بچه بخشي از خانواده و مسووليت خانواده است. و بايد آرامش در خانواده وجود داشته باشد. خشونت و زورگويي بچه ها را منزوي و عصبي كرده و حتي مادر خانواده را هم منزوي و عصبي كرده و نسلي عصبي پديد مي آورد.

رمز مقابله با استرس اعتماد به نفس است و اين وظيفه والدين است كه اعتماد به نفس فرزندان را تقويت كنند و آنان را در مقابل اضطراب مصون سازند. براي كسب اعتماد به نفس كتابهاي مربوطه را مطالعه كن و به والدين بطور غير مستقيم يادآور.



براي نمونه دو كتاب معرفي مي گردد در صورت عدم بهبودي از طريق مطالعه و تلقين به يك روانشناس مراجعه كن.

شاداب و با نشاط باشي.

1ـ كليدهاي پرورش اعتماد به نفس در كودكان و نوجوانان نوشته گلن استنهادس ترجمه ناهيد آزاد منش.

2ـ جوان و نيروي چهارم زندگي، نوشته محمد رضا شرفي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.